انواع دستگاه قطعه شویی کدام اند؟
نوشته شده توسط : ادمین

دستگاه قطعه شویی از جمله دستگاه های سازگار با محیط زیست است. استفاده از این دستگاه باعث حفظ محیط زیست شده و کمترین میزان آلایندگی برای محیط زیست را ایجاد می نماید. امکان شستشو انواع قطعات سنگین و سبک صنعتی از توسط این دستگاه وجود دارد، هر چند که فرآیند شستشو این قطعات با توجه به نوع دستگاه کاملا متفاوت است. 

دستگاه قطعه شویی یا سیلندر شویی چیست؟


همانطور که از نام دستگاه قطعه شویی پیداست، یکی از دستگاه‌های مجهز تعمیرگاهی است که با استفاده از آن می‌توان انواع سیلندر خودروها و دیگر قطعات مکانیکی خودرو را شستشو داد. دستگاه قطعه شویی نام‌های دیگری مانند سیلندرشور، موتورشور، قطعه شوی، چربی گیر، دستگاه قطعه شور، قطعه شور موتور و … نیز دارد. دستگاه سیلندر شویی یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌ها در تعمیرگاه‌های مجاز، مکانیکی‌ها، کارگاه‌های صنعتی و نمایندگی‌های خودرو است که برای شستشوی قطعات خودروهای سواری و ماشین سنگین استفاده می‌شود. دستگاه قطعه شویی برای شستشوی قطعات مکانیکی موتور خودرو، سیلندر خودرو و دیگر قطعاتی از خودرو که تمیز کردن آنها دشوار است، کاربرد دارد.

وقتی که تعمیرکاران خودرو یا صنعتگران به تعمیر یا تولید یک قطعه از موتور خودرو می‌پردازند برای اینکه براده‌ها، روغن‌های صنعتی، چربی و … از روی قطعه از بین بروند و جلوه تمیز و نو داشته باشد، قطعه را در دستگاه قطعه شوی می‌گذارند تا دستگاه در مدت کم با پاشش قوی آبگرم و مواد شوینده آن را تمیز کند و هرگونه روغن و چربی آن را از بین ببرد.

معرفی انواع دستگاه های قطعه شویی

همانطور که اشاره کردیم، دستگاه‌های قطعه شور در مدل‌های مختلفی مانند دستگاه قطعه شور صندوقی، دستگاه قطعه شور سبک، دستگاه قطعه شور تونلی، دستگاه قطعه شور سنگین و دستگاه قطعه شور فوق سنگین وجود دارد که هر کدام کاربرد مخصوص خود را دارند و در شستشوی قطعات خاصی از ماشین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به بررسی هر کدام از آن‌ها و کاربردهایشان می‌پردازیم و شما را با انواع دستگاه قطعه شویی آشنا می‌کنیم.

کاربرد دستگاه قطعه شور سبک

دستگاه قطعه شویی سواری یا سبک یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ها در مکانیکی محسوب می‌شود. شما به عنوان تعمیرکار اتومبیل‌های سبک نیاز دارید تا قطعات داخلی آن‌ها را شستشو دهید و قطعه شور سبک بهترین گزینه برای چربی زدایی و شستشوی قطعات داخلی خودروهای سبک خواهد بود. از ویژگی‌های قطعه شور سبک می‌توان به وجود آب گرم و مواد شوینده اشاره کرد که به شما اجازه می‌دهد تمام چربی‌های چسبیده به قطعات داخلی خودرو را به خوبی شستشو دهید. با استفاده از این دستگاه می‌توانید قطعاتی مانند پیستو، میل‌لنگ، گیربکس و … را به خوبی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمیز کنید.

کاربرد دستگاه قطعه شور سنگین

شاید برایتان سوال پیش بیاید که برای شستشوی قطعات ماشین آلات سنگین باید از چه دستگاهی استفاده کرد. جای نگرانی نیست چرا که دستگاه قطعه شویی ماشین سنگین برای همین موضوع ساخته شده است تا شما قطعات داخلی ماشین آلان سنگین را به خوبی چربی‌زدایی کنید و بشویید. علاوه بر این، بسیاری از قطعات صنعتی در داخل کارخانه‌ها نیز نیاز به شستشو دارند که به کمک دستگاه قطعه شویی سنگین می‌توانید آن‌ها را به خوبی شستشو دهید. این دستگاه توانایی شستشوی قطعات چدن و آلومینیوم را نیز دارد و با استفاده از مواد شوینده و آب گرم، به صورت کاملا مکانیزه به شستشوی قطعات می‌پردازد.

منبع: https://pwmiran.ir/ 





:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: